srijeda, 3. rujna 2014.

Thomas Ott

Šta reći o čovjeku koji obožava noćne more? Neki bi rekli da takav čovjek nije normalan, međutim, u ovom slučaju su upravo noćne more zaslužne za neke od najboljih stripova koji su ugledali svjetlo dana.

Rođen 1966., u Zürichu, Thomas Ott je odrastao u Birmensdorfu, malom naselju nedaleko od Züricha. Nakon što je, kako kaže, bio prisiljen da ide u osnovnu školu, sa šesnaest godina otpočinje novi život kao grafičar u umjetničkoj školi.  Za vrijeme školovanja zarađuje svoj prvi novac praveći ilustracije za razne novine i magazine, dok u slobodno vrijeme radi na svojim prvim stripovima. Tražeći sebe u svijetu umjetnosti počinje ujedno da se bavi i muzikom, kao pjevač u grupi The Playboys. Strip karijera mu je ipak u prvom planu, tako da se 1990. seli u Pariz i nema više dovoljno vremena za muziku. Tek nekoliko godina kasnije vraća se muzici sa grupom Beelzebub. Od 1990. do 1998. živi na relaciji Pariz – Zürich, sve dok se 1998. nije odlučio da upiše filmsku školu u Züirichu, koju je završio 2001. godine. U to vrijeme našao je i ljubav svoga života i s vremenom postao ponosni otac dvoje djece. Sve te stvari su dovele do toga da ostane da živi i radi u Švajcarskoj. Od 2007. radi kao docent na umjetničkoj školi u Zürichu.

Thomas Ott ima poseban pristup stvaranju svojih stripova. Na kartonu prevučenom crnim voskom, on pomoću igle i noža rezbari bijelu boju i na taj način stvara strip kojim se samo malobrojni umjetnici mogu da pohvale. S obzirom da se samo određen dio površine izrezbari, crna boja i dalje prevladava na crtežu i automatski stvara mračniju atmosferu. Osim crnog voska, za ovaj sistem crno-bijelog rada mogu da se koriste i lak, ulje, pa čak i krema za cipele. Iako su se ovom tehnikom već neki crtači prije njega služili, može se reći da je najveći utjecaj na Ottov rad imao poznati umjetnik Marc Caro, koji je u osamdesetim godinama bio popularan po sličnim radovima. Prednost ovog načina rada je da se stvara posebna mračna atmosfera, upravo ono što Thomas Ott želi da postigne u svojim stripovima. Iako je imao je i drugih radova sa „normalnim crtežom“, ipak je ova specijalna tehnika obilježila njegov rad i donijela mu veliku popularnost u cijelom svijetu.

Većina njegovih stripova je ili nijema ili sa sasvim malo teksta. Možda i jeste najveće umjeće jednog crtača upravo to da postigne ispričati razumljivu priču crtežom, bez kilometarskih tekstova. Ottu to defintivno polazi za rukom, svi njegovi stripovi su i više nego razumljivi i poruke su jasne. Interesantno je da su teme koje se pojavljuju u njegovim  stripovima većinom mračne. Njega fascinira upravo taj mračni svijet, voli teme o vampirima, smrti, zombijima, skeletima, svemu onome čega se normalan čovjek plaši. Mada to nikad nije rekao, sasvim je moguće da on svoje strahove prenosi na crtež i na taj način pokušava da ih lakše savlada, po principu da se strahovima treba suprostaviti, a ne od njih bježati. Iako se u dosta stripova radi o mračnim ljudskim stranama, Ottova prouka je jasna: „Ko zlo sije, zlo će i pobrati“.

Pored crtanja i muzike, Ottova velika ljubav su  filmovi, prvenstveno crno-bijeli, što nas puno i ne iznenađuje. Napravio je više filmova, dokumentranih, kratkih igranih i crtanih. Njegovo najpoznatije djelo je  „Sjeki Vatcsh!“, kratki igrani film koji traje 15 minuta.

Dobitnik je mnogobrojnih nagrada, za strip i ostale umjetnosti kojima se bavi. Najvažniju nagradu dobio je 1996. godine, kada je u Erlangenu proglašen za najboljeg strip autora na njemačkom govornom području.
Bibliografija
THE NUMBER 73304-23-4153-6-96-8
Cinema Panopticum
t.o.t.t.
La Grande Famiglia
Exit
La Douane
La Bête à 5 Doigts
Dead End
Greetings From Hellville
Argent Roi
Phantom der Superheld
Tales Of Error
Filmografija
"Sjeki Vatcsh!" igrani film, 35mm/15min, produkcija HGK Zürich
"Fleisch", igrani film, 35mm/5.50min, produkcija HGK Zürich
"Nocturne", dokumentarni film, 16mm/8min, produkcija HGK Zürich
"Sandmännchen", igrani film, Beta/8min, produkcija HGK Zürich
"Robert Creep – une vie de chien", crtani film, 35mm/25min, produkcija La Fabrique, Montpellier

"La grande illusion", crtani film, 16mm/3min, produkcija Studio GDS

Nema komentara:

Objavi komentar