srijeda, 3. rujna 2014.

Kurt Busiek

Kurt Busiek je po prvi put ugledao svjetlo dana 16.09.1960. u Bostonu, američkoj državi Massachusetts.  Počeo je da čita stripove 1974. godine zajedno sa svojim prijateljem Scottom McCloudom, koji je danas također profesionalni crtač stripova. Zajedno su napravili jedan strip i čvrsto odlučili da će jednog dana zaplivati u vodama devete umjetnosti. Kurt Busiek je kao mladić često slao pisma redakcijama strip izdavača, tako da je vrlo brzo skrenuo pažnju na sebe kao vrli poznavalac stripova ali i kao čovjek sa inteligentnim stilom za pisanje. Njegovi prvi poluprofesionalni radovi su recenzije i tekstovi za razne magazine koji su se bavili strip temama. Poslije srednje škole, Busiek i McCloud su obojica otišli na Syracuse University, gdje je Kurt imao čast za vrijeme jednog seminara da napravi intervju sa Dickom Giordanom iz izdavačke kuće DC. Za vrijeme tog razgovora stavio je do znanja da će nakon što završi sa školom probati da postane strip autor, tako je Giordano ponio sa sobom nekoliko Busiekovih skriptova koje je proslijedio dalje DC urednicima. 1982. godine, tri dana prije  nego što je završio koledž, prihvaćena je njegova prva priča koja je izašla kao backup-story u svesci  “Green Lantern #162”. U istom mjesecu izašao je i prvi broj njegovog djela “Power Man and Iron Fist” za izdavačku kuću Marvel. Samo za jedan mjesec objaviti dvije priče u dvjema najpoznatijim izdavačkim kućama, bolji početak ne može se ni zamisliti. U narednih dvanaest godina Busiek je radio kao nezavisni autor za razne izdavače. Njegovi radovi su bili između ostalih “Red Tornado”, “Justice League of America”, “Liberty Project”, “Teen Agents”, “Vampirella”, “Valor”, “Night Trasher” i Mickey Mouse”. Mnogi od tih urednika za koje je radio poznavali su ga još iz vremena kada ih je zatrpavao sa pismima kao strip fan, što je bio veliki bonus za njega jer čak i u to vrijeme imao je nekoliko odličnih ideja. Pored toga radio je i kao urednik za “Marvel Age Magazin”.

1993. godine, dok je radio kao urednik na seriji “Open Space” za Marvel, upoznao je umjetnika pod imenom Alex Ross s kojim je Busiek želio da uradi zajedno strip “Miracleman: Apocrypha” za izdavačku kuću Eclipse. Ti planovi za zajednički rad su propali, međutim već nešto kasnije došlo je ipak do saradnje dvojice velikana devete umjetnosti kada su zajedno uradili miniseriju “Marvels”.

Ta strip serija je donijela Rossu i Busieku ogromnu popularnost i od tada se ubrajaju među najveće majstore svog zanata. S obzirom na veliki eho koji je imao ovaj strip i na mnogobrojne nagrade koje je osvojio, Busieku su se otvorila vrata da može raditi sa kim poželi, tako da su usljedili zajednički radovi sa velikim crtačima kao što su Marc Silvestri, Jim Valentino i Rob Liefeld.

Busiek je još uvijek imao osjećaj da se u to vrijeme nije mnogo toga promijenilo u njegovoj karijeri jer je još uvijek radio isljučivo na miniserijama i one-shotovima, pored činjenice da su ta djela osvajala redom najveće nagrade što postoje u strip industriji. To će se promijeniti 1995. godine kada je zajedno sa Rossom i Brent Andersonom napravio seriju “Astro City” za Homage Comics, imprint izdavačke kuće Wildstorm. Poslije prve šestodijelne miniserije, 1996. godine je taj strip prešao u normalan serijal sa, manje-više, redovnim tokom izlaženja. Busiek je i ovdje , kao i u seriji “Marvels”, ostao kod svog stila da prikazuje karakterizacije likova u neobičnim i prije svega ljudskim perspektivama. Taj njegov stil je pokazao i 1995. godine kada je napisao trodijelnu miniseriju “Amazing Fantasy” koja se uklapa u priču prvog pojavljivanja Spider-Mana, kao i u seriji “Untold Tales of Spider-Man” koja se bavi ranim avanturama Marvelovog superjunaka. Busiek je u tim stripovima napravio osjećajne i vanvremenske priče koje se divno uklapaju u stara Lee/Kirby izdanja. Kada je Marvel 1996. godine svoje klasične superheroje Captain America, Iron Man i Avengers između ostalih u priči “Onslaught” premjestio u “Heroes Reborn” svijet, Busiek je popunio rupe koje su nastale u marvelovom univerzumu sa serijom “Thunderbolts”, koju je crtao Mark Bagley. Tema serije je bila ta da su se drugorazredni negativci marvelovog univerzuma udružili i pokušali da dokažu svijetu da nisu obične vic figure i da ih se treba shvatiti zaozbiljno.

Poslije povratka junaka, Busiek je radio na serijama “The Avengers” i “Iron Man”, od kojih je željeznog superjunaka, kao i “Thunderbolts”, poslije nekog vremena predao drugim autorima, dok je rad na glavnom superherojskom timu zadržao duže vrijeme. Pod njegovom režijskom palicom seriju “The Avengers” su crtali između ostalih Alan Davis i George Pérez.

Za strip fanove Busiek važi kao Marvel istoričar, čovjek koji nerijetko u svojim pričama vraća u život junake koje su mnogi već odavno zaboravili. Većina njegovih djela ima redakcijsku stranicu u kojoj se objašnjavaju neke stvari iz priče i povezuju sa događajima iz prošlosti. Busiek je, u pravom smislu riječi, hodajuća strip enciklopedija. U toku vremena radio je još i na mnogobrojnim drugim stripovima kao što su “Avengers Forever”, “Johnny Demon”, “The Wizards Tale”, “Shockrockets”, “Live Kree or Die”, “The Eighth Day”, “Maximum Security”, “The Power Company”, “Trinity” i “Superman”. 2003. godine pisao je za seriju “Conan” na kojoj je ostao četiri godine.

Iako mu zdravstveno stanje ne dozvoljava da piše kao nekad, Busiek je još uvijek angažovan u svijetu stripa, ne samo kao autor već i učestvuje često na internet forumima i odgovara rado na pitanje fanova. Osim toga, on nikad nije prestao biti stripofil, tako da još uvijek sedmično čita 15-20 stripova i veliki je fan “Preachera”, “Superboya”, kao i serija “Savage Dragon” i “Usagi Yojimbo”.


Kurt Busiek je dobitnik najvećih nagrada u strip industriji, ali pored svega ostao je jedan od čitalaca i nikad kao fan nije okrenuo leđa stripu. To je nešto što njegovi fanovi cijene i zbog toga ga poštuju , ne samo kao autora, već i kao čovjeka.

Nema komentara:

Objavi komentar