srijeda, 3. rujna 2014.

Brendon: Rođen 31. februara

Najmračniji strip proizveden pod SBE nebom, pun nasilja i strahota iz postapokaliptičkog vremena. Spoj fantazije, trilera, horora i akcije, Brendon je strip koji se može gledati kao miks ostalih SBE serijala. Brendon D`Arkness, konjanik sreće, čovjek koji je preuzima stvari u svoje ruke gdje pravda ne pomaže. Poput Dylana, Brendon uzima novac za svoje usluge, ali nerijetko je spreman da ponudi i svoje usluge bez naknade, ukoliko misli da radi pravu stvar ili ako mušterija ne može da plati. Takvu jednu scenu imamo već u ovoj prvoj epizodi, tako da već sada postaje jasno da se neće obogatiti svojim poslom. Njegova prošlost je burna, mnogo je toga prošao u godinama koje ima iza sebe, ali s obzirom da je malo toga otkriveno u ovoj epizodi, zadovoljićemo se u ovoj recenziji samo sa stvarima koje smo saznali u ovoj priči. Već ovdje postaje jasno da je konj Falstaff njegov vjerni pratilac, kao i to da za naoružanje koristi dvocijevni specijalni pištolj. Očigledno da je dobro istreniran i da je dobar borac, što se na prvi pogled baš i ne može primijetiti. Njegove vrlina je to da je čovjek koji ima dobar karakter, pravi vitez iz prošlih dana, ili kako ga nazivaju “čovjek koji je rođen 31. februara”, to jest, jedan od onih koji više ne postoje. Ova prva avantura odvija se na području današnje Velike Britanije, koja je poslije velike katastrofe 2029. godine, promijenila izgled. Njegovo doba se naziva “Drugo srednje doba”, nešto mirniji period poslije “Velike tame”. Živi sam u dvorcu koji mu je poklonio jedan bogataš nakon što mu je Brendon spasio život. Jedino društvo su mu jedan android i poneka žena s kojima sa vremena na vrijeme završi u krevetu. U ovoj epizodi je to bila Ariel, međutim, kako izgleda sudbina mu je ipak da ostane usamljeni konjanik, iako je na mene ostavio utisak da bi rado odabarao mirniji život sa pravom ženom kada bi je sreo. Može se reći da ovo nije strip u kojem uvijek na kraju imamo srećan kraj, baš naprotiv, na momente djeluje pomalo depresivan i tužan.

Christopher je android iz vremena prije velike tame. Izgleda kao jedna od lutaka koje su koristili ljudi koji su govorili iz “stomaka”. Već u prvoj epizodi mogli smo da vidimo da ovaj lutak posjeduje i određenu dozu humora, koja ponekad prouzrokuje to da mu Brendon slomije koju plastičnu kost. Izgleda mi da je ipak donekle važan za Brendona, ne samo zato što kuha posebna jela i čisto dvorac, već i zbog toga što je vjerovatno ponekad i jedino biće s kojim Brendon ima priliku da komunicira. Njegov izgled je stvoren djelimično prema mladom Anthony Hopkinsu, dok je kao ličnost više nešto u smjeru Jack Lemmona. Brendonov vjerni prijatelj u avanturama je konj Falstaff. U tim vremenima konj izgleda kao najefikasnije sredstvo za prijevoz, a i samog Brendona nazivaju konjanikom. Falstaff ima bijelu zvijezdu na čelu, sličnu kao i Gein mačak kada su čudovišta u blizini.

U priči se pojavljuje i doktor Emid Nox, čovjek koji će u budućnosti često pomagati Brendonu. Ariel je prva žena u serijalu koja je osvojila Brendonovo srce. Rođena je u vrijeme devedesetih godina 20. vijeka i tu je teško ranjena od strane njenog tadašnjeg vjerenika. S obzirom da je zadobila teške povrede lica, prisiljena je da nosi masku od titana, lakog ali otpornog metala. Provela je više od 150 godina u vještačkoj komi čekajući na dan kada će tehnika biti dovoljno razvijena da je probude i povrate ljepotu koju je nekada imala. Nakon što se desila velika katastrofa, ostala je zaboravljena i aparat koji je vještački održavao u životu se tek sada otvorio. Nakon dugog sna ostala je bez pamćenja, koje se sa vremenom polako vratilo. Brendon je osvojio njeno srce, međutim, splet okolnosti dovodi do toga da njihova priča uzme drugačiji tok nego što se to očekuje u romantičnim pričama.

Brendonov svijet je u stvari ovaj naš, ista planeta samo u budućnosti. Nakon što je 2029. godine pao veliki meteorit na zemlju, došlo je do totalnog haosa. Vlade i države, onakve kakvim ih mi poznajemo, su nestali, na njihova mjesta došao je novi poredak, poredak velike tame. U stripu se govori o tome da su se ljudi u svijetu bez zakona i poretka totalno izgubili, ubistva i mučenja su postali sastavni dio kulture i svakodnevnice. Našim ljudima je poznato šta znači to kada nastane haos, prije svega zbog ratova koji su se desili na našim prostorima devedesetih godina. Ovo je još mnogo gore, s obzirom da nije postojala neka veća sila koje se ljudi moraju da boje. Zbog zračenja, koje je prouzrokovao meteorit, došlo je do mutacija, tako da tokom strip nailazimo na razne vrste bića koja ne postoje u našem vremenu. Neki od njih su nekad bili ljudi, ali kroz dešavanja i nedostatak hrane i zbog prilagođavanja novim uslovima, postali su slijepi i kanibali. Sigurno je to da je čovjek živo biće koje bi bilo teško tek tako istrijebiti, jer su ljudi skloni prilagođavanju novim uslovima. Postavlja se pitanje koliko može da se zadrži ljudskost u takvim, ekstremnim situacijama.

Na uBC-u je ovaj strip bukvalno rečeno rastrgan, što naravno ne mora da znači da je autor te tamo recenzije u pravu, ipak se radi o njegovom subjektivnom mišljenju. Pokušao je da iz ove prve epizode iskopa ono najgore što je moglo da se nađe, što se iskreno rečeno može pronaći u svakom stripu, pogotovo ako se ima jedan takav negativan pristup stripu kao recenzent sa uBC-a. Ne znam tačno šta se očekivalo, ali ponekad mi se čini da neki i previše očekuju i da su zaboravili da je ovo ipak produkt izdavačke kuće SBE, koja se, u globalnom poređenju, ne može pohvaliti po kvalitetnim stripovima, još manje sa kvalitetnom prvom epizodom jednog serijala. Sa moje tačke gledišta Brendon je strip koji po kvaliteti spada u gornje redove SBE serijala. Nazvati ovaj strip dječijim, strip u kojem se siluje, kolje i komadaju ljudski udovi, jedna je od najvećih gluposti koje sam pročitao kod italijanskih kolega. Još jedna idiotorija je što je recenzent pokušao da ismije nelogičnosti u priči, pa iskreno se nadam da nikad neće uzeti u ruke stripove kao što su Dylan Dog, Zagor ili Martin Mystère, inače će tek onda da dobije nervni slom.

Rotundo je obavio dobar posao, izrazito detaljan crtež u koji je uložio mnogo truda i vremena. Likovi su nacrtani prepoznatljivo i ne izgledaju kao da ih je sve ista majka rodila, što je bolna tačka većine crtača. Roi je napravio karizmatičnu naslovnicu, sasvim u stilu mračnih vremena u kojem se odvija radnja. Uvijek sam smatrao da je njegov crtež za Dylana i previše mračan, kod Brendona je upravo pun pogodak.


Ova prva epizoda nam je dala, kao što sam već rekao, najmračniji strip serijal izdavačke kuće SBE. Fanovi Dylana i Dampyra bi prije ostalih trebali da budu zadovoljni. Dobar uvod i početak jedne priče koja će u odrasloj publici pronaći mnoge fanove.

Nema komentara:

Objavi komentar